Home
Tucomwal
Links
Kontakt os

Vi rejste fra Værløse kl. 7 om morgenen d. 12. December 2003, Pia skulle med et fly kl. 8.45 til Wien og derefter med Lauda Air fra Wien kl. 11 til Melbourne via Kualar Lumpur. Torben skulle først flyve kl. 22.40 - så han havde lige tid til at tage med til firmaets julefrokost. Hans tur gik først til Bangkok så Singapore dernæst Sydney og endelig Melbourne. Pia's rejse tog 24 timer og Torben's tog 30 timer. Vi var godt trætte da vi nåede frem.

Pia: Jeg havde en dejlig flyvetur hele vejen, selvom det var ret hårdt indimellem at skulle sidde ned i så lang tid. På min venstre side sad en dame fra Kroatien, der boede og arbejdede i Wien, men hun var stadig gift med sin mand som boede i Kroatien og de så vist kun hinanden en gang om året. Hun kunne kun tale tysk og det var med østrisk accent, så der havde jeg problemer indimellem, men hun var meget snakkesaglig så vi havde det meget hyggeligt, hun skulle besøge sin søn som bor i Melbourne. På min højre side sad en mand fra Rumænien som arbejdede for et fransk shippingfirma og han rejste meget rundt i hele verdenen og ordnede elektroniske ting ombord på skibe. Han kunne gøre sig forståelig på engelsk, men jeg havde lidt svært ved at forstå ham indimellem. Så indimellem havde jeg store problemer med at svitse imellem at skulle snakke engelsk og så tysk, det gik galt en del gange. I Kualar Lumpur skulle rumæneren af og jeg fik en australsk pige som sidemand, Marcella, hende snakkede jeg også vældig godt med. Da vi var landet i Melbourne spurgte jeg hende hvordan jeg fandt en Taxi i lufthavnen, hvorpå hun sagde at hvis ikke hendes forældre havde slæbt hele familien med kunne jeg få et lift ud til hotellet for de boede ude i det område, jo det ville jeg da gerne, så jeg sparede lige $70. Bare rolig , jeg kører ikke med hvem som helst bare for at spare nogle penge, men jeg følte de var reelle mennesker. Temperaturen viste "kun" 18°C. Søndag var det en del varmere. Torben dukkede op kl. 11 om formiddagen og vi gik over i et kæmpestort indkøbscenter for at købe noget tøj til Torben,da hans kuffert var ikke kommet med til Melbourne. Om aftenen tog vi toget ind til City og spiste vores aftensmad på Federation Square.

Federation Square
Spændende sted med masser af live selv sent en søndag aften

Vi har ikke set nogen juletræer hernede men at dømme på str. på deres julepynt må de være store.

Mandag morgen tog vi begge ud til firmaet (Gerhardt Australia / Haitch)
Det er et lille sted men med en utrolig aktivitet. De er ca 20 mand hvor af 5 sidder paa kontoret og 2 er i bogholderiet på halvtid. Her er der god plads til effektivisering - da de ikke har noget ordre system og deres økonomi system er defekt - Deres ordresystem er lavet i Lotus smartsuite og det kan ikke engang beregne priser for dem og hvor al information skal slåes op i en 2-3 mapper før man har lavet en ordre. Pia tog hurtigt afsted igen - "The Mall" lokkede !! (og lur mig om hun ikke løbet nul komma fem fandt en helse butik - TUS)

Tirsdag var jeg på tur sammen med Mark Cotters kone - Jesica - Sammen kørte vi ned syd på for at bade ved Portasee - men bølgerne var lidt for voldsomme (og koldt) så vi tog ind I bugtenistedet - vi spiste frokost I en lille by i nærheden og havde en ritig dejlig dag - Jesica er gravid og skulle nedkomme 24. januar. Om aftenen var vi inde i Melbourne og spise i Marks & Jessica's kvarter - hyggeligt sted.

Onsdag var det om muligt endnu varmere (37°C) så jeg foretrak centeret og hotellet. Torben tog som sædvanlig afsted kl. 8 og var først hjemme kl. 23.

Torsdag tog jeg afsted før Torben kl. 6:30 !! på en tur på "Great Ocean Road". Det var en tur ned nedlangs kysten til de 12 apostle (fantastiske klippe formationer) på ca. 500 km. På turen var der hold ved en subtropisk regnskov hvor kunne gå ind i på en 25 m. høj gang bro i trætops højde (og det gyngede!!) desuden var der et tårn der stak op over skoven hvor man gik op af en vindeltrappe (uha-uha hvor det gyngede - men op skulle jeg). Jeg fik også set de berømte surf-stande (bla. den hvor filmen Break Point er optaget). Jeg var først hjemme kl. 23 - det var en lang dag.

Bølgerne er godt nok store hernede sydpå. De slår godtnok Vesterhavets.

Fredag holdt jeg en fridag efter gårdagens lange tur. Om aftenen tog jeg ud til fabrikken for at tage ud og spise hos Harry (stifteren af firmaet i Australien) sammen med Torben og Mark. Jessica skulle havde været med os men havde fået nogle pluk-ve'er og var blevet indlagt på et hospital. Vi kom lidt sent afsted da Torben først liiige skule være færdig. Ude hos Harry blev derf tændt op i barbi'en (grillen) og grillet de bedste lamme koteletter vi længe havde smagt. Til maden fik vi bla. en rødvin fra Coonewarra distriktet (en lille stribe på grænsen til Victoria) det kan godt anbefales. Mens vi spiste fik Mark et opkald fra Jesica at hun gerne ville have han kom ind til hende - så han skyndte sig at spise færdig og kørte derind. Vi havde en hyggelig aften og blev kørt hjem til hotellet af Harry's kone. Senere på aftenen fik vi en SMS fra Mark at Joseph John Cotter var blevet født 23:56 og at både mor og barn havde det godt (han skev intet om faderen - men mon ikke han også var ok ?).

Lørdag morgen tog vi afsted kl. 6:00 til lufthavnen - det var i god tid - og kl. 8:00 fløj vi op mod Cairns - nu skulle ferien rigtig til at starte.

[Home][Australien][Melbourne][Cairns][Alice Spring][Sydney][Melbourne][Tucomwal][Links][Kontakt os]

Copyright(c) 2003 Pia & Torben All rights reserved.